Zaznacz stronę

10 marca 2021 

-nasz nowy początek. Mamy do wyremontowania pół bliźniaka w super miejscu w Lublinie.

-odbiór kluczy z rąk urzędników miejskich, przejęcie obowiązku dbania o dom i dostosowania go do celów zamieszkania dla 5-ciu osób.

Marzec 2021

–  kilka dni później, wizyta architekta z uprawnieniami do przygotowania fachowo dokumentów do Urzędu Miasta i do Wydziału Budowlanego z prośbą o akceptację zmian w środku domu wynikających z potrzeby dostosowania  do obowiązujących standardów i z prośbą o pozwolenie na budowę jest konieczny szyb windowy na 3 lub 4 przystanki. 

-wizyta architekta wnętrz z rzutami  pomieszczeń i omówieniem koniecznego wyposażenia kuchni , łazienek i pokoi mieszkalnych. 

– kilka wizyt członków stowarzyszenia w celu nagrzania domu, otwieranie okien,  bo był dłuższy czas nieużytkowany.

– wizyty w urzędzie, ustalenie wysokości podatku od domu i działki, które płaci się w ratach miesięcznych. Naliczono 141 zł  miesięcznie i to jest pierwszy koszt stały. 

– kilka spraw urzędowych, wypisy potrzebne do projektu budowlanego

– wizyta w banku, otwarcie rachunku w walutach, EURO, $USA, $CAN, FUNT.

– opracowywanie strategii pozyskania pieniędzy na zakup windy i planowanie budżetu na remont, a potem utrzymanie domu.

– zbieranie ofert profesjonalnych firm do realizacji budowy szybu, parametrów dźwigu etc. 

–  zapytania o możliwości dofinansowania remontu ze względu na specjalne potrzeby osób niepełnosprawnych intelektualnie 

– konsultacje z pracownikami podobnie funkcjonujących domów w Polsce np: Wieliczka, Śledziejowice, rozmowy z dyrektorami placówek, kierownikami. 

Kwiecień2021 

– oględziny domu przez fachowca od montażu nowego pieca gazowego w kotłowni. 

– nawiązanie współpracy z  profesjonalnym agentem nieruchomości w celu zrealizowania planowanej sprzedaży mieszkania, które zapisała nam w testamencie śp. Maria Mateńka, wcześniej prośba o wycenę u rzeczoznawcy i szukanie nowego właściciela mieszkania

– ogrom formalności, wizyty w urzędzie, w spółdzielni, wiele innych…

Krok za krokiem do przodu.

– hybrydowe Nadzwyczajne Zebranie Członków całego stowarzyszenia, w celu podjęcia uchwały o zgodzie na sprzedaż mieszkania i przeznaczenia tych pieniędzy na remont domu

– planowa sprzedaż mieszkania i po podpisaniu umowy notarialnej ustalenie formy płatności. Ze względu na ochronę danych, kwota dostępna u Pani księgowej dla strategicznych sponsorów, których już staramy się pozyskać. Informację o wydatkach i potrzebach będą wkrótce umieszczone tutaj na stronie.

 – historyczna przeprowadzka wszystkich mebli, całego wyposażenia mieszkania z ul Zana 8 na ulicę Zakładową 11 A do naszego domu, który staramy się wyremontować. Jeden z 11-tu uczestników  przeprowadzki obiecał w weekend majowy napisać relację z przebiegu „akcji przeprowadzki” Wszyscy stawili się o 19 30 w miejscu zbiórki, łącznie z białym dużym dostawczym autem z ks. Andrzejem za kółkiem, ja otworzyłam mieszkanie i się zaczęło rodeo z meblami i lodówką, wszystko zostało wyniesione oprócz kuchenki, bo takie sprzęty odłącza pan gazownik, (nie pomyśleliśmy o tym) i raczej będziemy potrzebowali nowej, bo dom będzie odbierała komisja z SANEPID-u. Nowych okien i parapetów oraz  piecyka nie zabieraliśmy, wymieniliśmy je wcześniej, bo tamte były tragiczne z 1969 r., a równie stary piecyk gazowy groził wybuchem. Czekamy  więc z niecierpliwością na relację. 

– darczyńca, osoba fizyczna i anonimowa obiecała nam i w rezultacie przekazała  3 bidety z kranami, 350 kg nowych płytek potrzebnych do remontu 4-ch łazienek.  Potrzebujemy jednak więcej! Te na maksa ciężkie rzeczy też zostały przewiezione, ale o tym już w relacji z całej akcji, którą zakończyliśmy ok 22 50. To był sprint i mistrzostwo świata!

Wszystkie opisane wyżej działania zostały wykonane SPOŁECZNIE, NON-PROFIT, wszyscy zrobili dobre uczynki. Nie odmówili pomocy, dali swój czas zgodnie z kompetencjami, choć do dźwigania mebli, każdy zawód odpowiedni!

 Mamy dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość: Ty też możesz być częścią tego domu, zapewniam, że Jesteś nam potrzebny. Jest wiele dróg. Na początek dwie:

Droga numer 1

-możesz zaoferować swój czas i umiejętności bo do remontu wystarczy mieć krzepę lub chociaż jej trochę. Już wiem, ze będzie trzeba wykopać dół do szybu windowego, tylko nie wiem jeszcze jak głęboki, wypadało by od czasu do czasu wstawić, chociaż uśmiech. może więcej wykrzykników, ale wszystko co się do tej pory wydarzyło sprawia, że członkowie i zarząd stowarzyszenia, oraz wolontariusze mają uśmiech na twarzy, a niektórzy zapewne zakwasy po ostatniej  akcji. -Tutaj się wszyscy uśmiechamy, czytający to kalendarium. Dziewczyny mogą wykonywać lżejsze prace np. coś przytrzymać, pomalować cienkim pędzelkiem kaloryfer, zrobić zapracowanym herbatę lub kawę, upiec ciasto! Zapewniam, że dla chętnych pracy nie zabraknie! Mamy pandemię COVID19, obostrzenia i siłownie są zamknięte a z nami można było podnosić ciężary i widzieć efekt ! Meblościanka zmieniła adres i wszystko inne też! Śmiało więc prosiliśmy o pomoc i dalej będziemy prosić i ufamy, że ona będzie! 

 Droga numer 2

– możesz dołączyć się do ekipy „dyszkowiczów”- trochę ich już mamy  i wpłacać regularnie 10 zł miesięcznie na konto stowarzyszenia ( numer konta w zakładce kontakt) z tytułem: darowizna na działalność statutową, czyli na utworzenie domu dla 5-ciu osób z niepełnosprawnością intelektualną, bo ten ma 5 pokoi, które po remoncie spełnią konieczne wymogi zgodne z obowiązującymi przepisami.

   Liczę na ludzi dobrej woli, firm chcących się zaangażować w dobro społeczne, jakim jest nasz cel- dom!  Ludzi bardzo zamożnych, mogącym dać mniej i więcej i  dużo i bardzo, bardzo dużo i takich jak członkowie „My Razem” z pracą i życiowymi wydatkami, lub czynnych społecznie emerytów i rencistów! Każdy kto zechce nam pomóc, będzie miał wyznaczone działanie. 

Prezes i cały zmotywowany zarząd działamy społecznie, bo to jest dobrą gwarancją i ochroną od nepotyzmu i braku profesjonalizmu. ( nawet się rymuje). To określa szczegółowo nasz statut. 

 Dużo osób sprawdza naszą stronę, dlatego kalendarium napisałam dla Was samodzielnie, jestem współzałożycielem tego stowarzyszenia. Jest już wstępnie chętna osoba, która społecznie poprowadzi nasz funpage i ogarnie akcję informacyjną! Do tej pory większość informacji była umieszczana na moim  facebook u, ale myślimy, że  blog na stronie będzie bazowy.

Dorota Jurkowska 🙂